Børnehavens dagligdag

Børnehaven er fordelt på to stuer; Pingvinen og Søhesten.

Mellem kl. 7.00 - 8.00 afleveres alle børn på Pingvinen og herefter fordeler børn og personaler sig på begge stuer. Børnehaven ser gerne, at alle børn er afleveret senest kl. 9.00 af hensyn til de pædagogiske aktiviteter.

Kl. 8.30 ca tilbydes børnene et formiddagsmåltid. Det foregår ved det lange bord i fællesrummet og her mødes børnene på tværs af stuerne.

Fra kl. ca 9.00 starter de pædagogiske aktiviteter. Her er børnene, som oftest, inddelt i mindre grupper sammen med én voksen. De ældste børn, kommende skolestartere, har "skolegruppe" 1-2 gange om ugen, hvor de er sammen med to voksne.

Kl. 11.00 spises der frokost. Bagefter går børn og voksne på legepladsen til ca 13.00/14.00. De børn, der har behov for det, tilbydes en lur i dette tidsrum.

Kl. 14.00 tilbydes der igen et lille måltid hvorefter, resten af dagen byder på leg og aktiviteter.