Nye forældre

Start i Børnehuset

Der er mange nye indtryk, kammerater og voksne at forholde sig til, når man starter i institution. Det kræver meget energi. Vi anbefaler, at forældrene giver sig tid til en stille og rolig opstart. Det er bedst, hvis forældrene er sammen med barnet de første dage og senere giver barnet nogle korte dage. Når I har accepteret pladsen, vil I blive kontaktet at jeres barns kommende pædagoger og sammen med dem aftaler I opstart og indkøring. Inden jeres første dag vil der være et opstartsmøde, hvor personalet vil søge en masse information fra jer, om jeres barn. Mødet kan alternativt holdes telefonisk.

Samtaler.

Når jeres barn er startet i Børnehuset, vil I efter 3-6 mdr. blive tilbudt en samtale. Dette gælder både i vuggestuen og i børnehaven. Både for nye børn og for de børn, der rykker internt. I kan altid aftale en samtale med os, hvis I har spørgsmål eller bekymringer. I er altid velkomne til at kontakte medarbejderne på stuen, for at lave denne aftale.

Op til det år hvor jeres barn skal starte i skole, vil I blive inviteret indenfor til en dialog samtale, i efteråret (ca. 6-8 mdr før KKFO starten i maj måned). Her vil vi tale om jeres og vores tanker vedrørende skolestarten og vi vil afstemme, hvad der evt. skal arbejdes med, for at klæde jeres barn bedst muligt på i forhold til skolestarten. Det er også til denne samtale at evt. bekymringer kan komme frem og de indledende drøftelser om en evt. skoleudsættelser kan italesættes.